Mordor, termály a mnoho dalších zajímavostí

Když mají lidé 10 dní volna, rozhodnou se pro různé aktivity. Někdo jen tak lenoší, jiní jedou do Chorvatska na jachtu či někam lézt na skalky do okolí. My jsme si naše první pořádné novozélandské cestování užili po svém.

V sobotu odpoledne, jakmile v Taranaki přestalo pršet, jsme se vydali na cestu po tzv. Forgotten World Highway. Zelené pastviny s ovcemi, nekonečné lesy plné stromových kapradin a serpentiny, které dovolovaly někdy jet jen krokem. A konečně jsme plně naloženi, nezávislí, spokojení a dokonce s pár penězi v kapse. Nikde nikdo, jen tisíce ovcí a každých 10 km jedna malá usedlost. Největší zajímavostí na trase je bezpochyby 80 metrový vodopád Damper Falls.

Jaký to byl šok dorazit po užívání si opuštěné a zapomenuté krajiny do Rotorua, jednoho z nejturističtějších měst na celém Severním ostrově. Jeden Japonec vedle druhého, do toho místní a další cizinci. Hrůza! Krátká zastávka a honem pryč!! Oblast je populární díky svým geotermálním divům. Prameny, sirné dýmy, jezírka, bublající bahno – nádhera. To nelze popsat, jen ukázat. Nejznámější geotermální jezero je zcela jistě Champagne Pool.

Co mnozí běžní turisté nepoznají, jsou krásná přírodní i uměle vybudovaná jezírka i potoky s teplou minerální vodou. Není nic příjemnějšího než ráno vstát a ještě než roztaje jinovatka na trávě, dát si příjemnou teplou koupel. Nutno je se pomalu osmělit, voda dosahuje až 40 0C.

Když už jedeme kolem, zastavíme se i u Taupa, největšího jezera v celé Austrálii a Oceánii. Je odtud nádherný výhled na celý Tongariro National Park, oblast, která nás přitahuje nejvíce. O den později již stoupáme s batohy, vybaveni cepíny a dalšími nezbytnosti. Tongariro Alpine Crossing je prý nejkrásnější jednodenní výlet na Novém Zélandu. Proč tedy odtud pospíchat? Takticky vyrazíme až v pozdním odpoledni a užijeme si podvečer u posvátného Blue Lake, večerní sirné výpary a nádhernou noc přímo u Emerald Lake.

Další den nás čekají hned dva vrcholky. Mt Tongariro (1978 m) nás uvítá hodně silným větrem, výstup je ale pohodový a míří sem mnoho turistů. Přes den si užíváme krajiny Mordoru, Jakub vzpomíná na různé scény z Pána Prstenů.

Pohodička, žádný spěch, dáváme si odpolední siestu na lávě a zbytcích trávy. Po hlavní trase treku mezitím projde tak tisícovka turistů. Odpoledne se i my dáme znovu do pohybu. Mt. Ngauruhoe volá. Jistě vám bude známější název Hora Osudu. Stoupání v suti s batohem není nic příjemného, ale těšíme se na kopec. Nahoře na hřebínku pod námi uslyšíme bublání, ocitáme se v oblacích teplé páry!! Nic moc pocit. No ale za chvilku jsme na vrcholu Mt. Ngauruhoe (2291 m). Nádherné výhledy po celém národním parku a především na nejvyšší horu Severního ostrova Mt. Ruapehu. Ideální místo pro postavení stanu, nebo si snad dovedete představit větší romantiku a idylku? Krásných – 3 0C ve stanu, ranní východ slunce a pohodové vaření v předsíňce.

A zítra už hurá do práce v Outdoor Centre na okraji národního parku Tongariro.

Danča

Author: Danča

Danča Růžičková - instruktorka lyžování, turistický průvodce a vůbec světoběžnice (pokud zrovna nedřepí v Holešovicích ;-)

One Comment

1. Tedy moji milí, úžasnej výlet /ale romantiku si představuju malinko jinak než s -3 ve stanu…