Ferraty kolem Guttenberghausu

| 0 comments

Babí léto letos po roční přestávce opět čaruje a my chceme být u toho. Dokonce i víkendové předpovědi jdou tomuto našemu záměru na ruku. Do čtyřčlenné rodinné sestavy přibíráme ještě dvě posily a míříme do jižních stěn Dachsteinského masivu vychutnat si výhledy a tamější zajištěné cesty.

Pro cestu nahoru jsme vybrali soutěsku Silberkarklamm, ve které se nám pod nohy připletly hned tři ferraty. Protože máme před sebou dlouhý výstup na chatu, procházíme kolem prvních dvou, Hias a Rosina a za chatou Silberhütte nastupujeme do ferraty Siega (C/D). Batohy máme sbalené na dva dny, Mirka se Zdeňkem jsou na ferratách poprvé a tak nám i krátká zajištěná cesta na rozcvičku zcela stačí.

Po obkroužení vrcholu Sinabell ze severní strany přistáváme u Guttenberghausu a navzdory rezervaci vyhráváme místo ve winterraumu. Aspoň budeme mít klid, chata praská ve švech. Počasí, které mezitím udělalo dalších pár krůčku směrem k dokonalosti nás ještě naláká na další prolézačku.

Podvečerní ferrata (C/D) nás opět žene k Sinabell, ale tentokrát z jihu. S chatou na dohled a lehkým batohem se leze veseleji a s přehledem stíháme ulovit i místo u stolu k večeři. Zatímco osazenstvo chaty začíná sobotní merendu, my nenápadně zaplouváme do winterraumu a jdeme na kutě.

Nedělní ráno je kýčovitě krásné, zvlášť když tomu člověk na fotkách ještě trochu pomůže. V probouzejícím se dni stoupáme do sedla Gruberscharte a navazujeme se. Nastupujeme do hřebenovky Ramsauer Klettersteig (C), která bude pro dnešní ukázkový den jako stvořená.

Hřeben začíná zvolna. Tu a tam se člověk přidrží, občas není lana potřeba vůbec a hlavní povinností tak je kochání se. Dopolední mlhy se válí v údolí Ennsu a hřebeny hor nabývají minimálně 60 odstínů modré. Než se stihneme nabažit výhledů, dolézáme na Scheichenspitze (2667 m), která je sice skoro v půlce vzdálenosti hřebene, ale teprve tady začíná lezení.

Sedlo Edelgrießscharte vypadá coby kamenem, ale hřeben je zubatý, lezeme nahoru a dolů a chvíli trvá, než se zase dostaneme na pevnou turistickou zem. Pěší trasou se pak vracíme zpátky ke Guttenberghausu, loučíme se s vřelým multikulturním personálem a vydáváme se na toliko oblíbený sestup. Dobrou Dachsteine.

Foceno na Fujifilm  X-T2 (techniku od Fuji můžete zakoupit v e-shopu Fujifoto)