Po lanovém mostě na Koppenkarstein a Sky Walkem na Hunerkogel

| 0 comments

Tenhle den stál za všechny nástrahy, které nám počasí na této akci Lukymountain nachystalo. Když konečně ustaly hromy, blesky a nekonečný déšť, neváhali jsme a vyjeli jsme si v ukázkovém dni užít hned dvě parádní ferraty od lanovky na Dachstein.

Dneska to bude dobrý
Bežkaři se chystají do stopy, my na drát

Ráno není na horní stanici Hunerkogel ani noha a nebe vymetené. Fantazie. Po krátkém koulování nastupujeme na Westgrat na Großer Koppenkarstein (B/C), která splňuje všechny parametry plezírové ferratové túry. Krátký nástup, nízká obtížnost, hodnšě výhledů a jako bonus lanový most.

První metry na Westgratu
Most není obtížný, ale jedná se bez debat o nejvděčnější část celé ferraty
V údolí dneska navařili
Pár žebříků z předvrcholu
Jeden z mála strmějších výšvihů
Na Grosser Koppenkarstein

Sestupujeme z velké části po stejné trase, jen před mostem odbočujeme na alternativní variantu kolem Rosmarie-Stollen a po dlouhém žebříku slézáme na ledovec, po kterém za 5 minut doběhneme zpátky do sedla Hunerscharte. Většina nechce dále pokoušet křehkou rovnováhu pohodového dne v horách, ale kluci ještě nemají dost a tak se jdeme trochu protáhnout za roh.

Sestupujeme dlouhým žebříkem kolem Rosmarie-Stollen
Nástup=sestup

Už je to nějaký ten pátek, co jsem lezl Sky Walk na Hunerkogel (D/E). Tentokrát naštěstí nešlapeme odspodu, ale užíváme si komfortní 5minutový nástup. Spíše tedy sestup. Ze sedla Hunerscharte slézáme kus po turististické normálce a u ukazatele odbočujeme do jižní stěny.

Odpolední přídavek pro nenasytné
Tady už to trochu tahá za ruce

Po úvodním lehkém traverzu začínají strmé pasáže. Je to vždycky kus strmější a pak je místo, kde se dá odpočinout. Klasifikace D/E je odpovídající. Ferratu máme jen pro sebe, takže lezeme v klidu a bez stresu. Diváky jsou jen turisté, kteří co chvíli projedou v lanovce nad našimi hlavami.

Hlavně nepodcenit odpočinek
Nabíráme luft
Posledních pár těžkých metrů

Dolézáme poslední snazší úsek a kotrmelcem přes zábradlí se dostáváme k lanovce a za další 2 minuty do hospody, kde čekají ostatní. Cesta dolů vede, narozdíl od mé poslední návštěvy, kabinkou a tak se nám i tímto přídavkem daří zachovat plezírovou charakteristiku dnešního dne.

Dolez přímo k hospodě a komfortnímu sestupu