Zoufalý pokus o Hochfeiler

| 0 comments

HOCHFEILER-019

Někdy zkrátka nastačí prostý pohled do kalendáře aby si člověk uvědomil změnu ročního období a je nutné, stejně jako v případě výběru toho správného deodorantu, získat důkaz místo slibů. Proto jsme vyrazili přes půl Evropy, abychom zkušeně pověsili pytel a zjistili, že v horách už opravdu vládne léto.

HOCHFEILER-003

Nenechte se zmást, toto nejsou záběry z botanické zahrady, ale ze skialpové trasy. Údolím Pfitsch neseme lyže na zádech dobré 2 hodiny, než konečně přicházíme ke kusu sněhu kousek pod bivakem. Lyžáky jsem doma od bahna drhnul pěknou chvíli.

HOCHFEILER-005 HOCHFEILER-006

HOCHFEILER-004

Cestu lemují motivační vzpomínkové památníky obětem místních severek. Nejbližší je Hochferner (viz foto níže), který jsme lezli v roce 2009. Z nás sice leje pot, ale reporty posledních dní ukazují, že se stěny lezou. Živoucím důkazem jsou i borci, kteří na parkáči sušili cajky po ranním průstupu severkou Hochfeileru. Ta je i naším cílem.

HOCHFEILER-007 HOCHFEILER-009

Biváček Güntera Messnera se nachází v naprosto skvělé lokalitě s famózními výhledy. Užíváme podvečerní pohody, sledujeme rychle se ženoucí mraky a večer vítáme dvojici Čechů, kteří mají podobné plány jako my, jen se nevláčí s lyžemi. Když se podíváme na rozměklý sníh, kterým se jít ráno 2,5 hodiny k nástupu, a ve kterém se na botách člověk boří po kolena, ani jim ty lehčí batohy nezávidíme.

HOCHFEILER-010

HOCHFEILER-012 HOCHFEILER-011  HOCHFEILER-013

Ráno ještě ani není ráno, když stepujeme před bivakem, vaříme a kroutíme hlavu nad tím, jaké je vedro. Ve třech stupních nad nulou je naše morálka hluboko pod touto hranicí. Dobré náladě neprospívá ani dlouhý a kvalitní spánek, který byl v 23:30 narušen příchodem dalších dvou horolezců z Rakous.

HOCHFEILER-014 HOCHFEILER-016

Odbíjí čtvrtá ranní když se ujíždějícím sněhem dosápeme do sedla 2818 m. Honí se mlhy, mraky a furt nemrzne. Sestupujeme krátkým kuloárem na východ a jsme sami zvědavi, jak to bude dál. Krvavý východ slunce parádně dokresluje pochmurnou atmosféru.

HOCHFEILER-017  HOCHFEILER-020

V šest hodin padá rozhodnutí, že další postup nemá valného smyslu. Sníh má od firnu velmi daleko a připomíná spíš močál, tempo pokulhává a ručičky na hodinách naopak sprintují. Mraky se honí o 106 a na Hochfeileru visí tmavý závěs. To už se toho spiklo nějak moc, statečně utíkáme z bojiště v nelyžovatelné krustě.

HOCHFEILER-021 HOCHFEILER-022

Před přechodem sedla si ještě užijeme trochu sluníčka a následně elegantního kraulování v bílé kejdě, které nás utvrdí v tom, že by to v severce žádný šlágr asi opravdu nebyl. Sjezd 600 výškových metrů v natátém sněhu představuje naopak příjemnou tečku v tomto hořkém alpském eposu. Snad mělo šťastný konec i dějství v podání dvou borců, kteří v 7 ráno teprve stepovali nad prvním sérakem Griessferneru.

HOCHFEILER-024

[green_box]Podívejte se, jak se honí mraky u Günter Messner bivaku. Doporučuji fullHD a celou obrazovku.