Gaalské Taury

| 0 comments

Pokračujeme v objevování nových a v tomto případě i vševýznamově bílých míst na mapě Alp. Tentokrát jsme zamířili ještě dále na jih, do nejmenší oblasti Nízkých Taur, do opuštěných údolí nedaleko městečka Gaal.

Ještě v pátek večer parkujeme naše mobilní winterraumy pod nástupem. Když říkám večer, znamená to pro některé v půl čtvrté ráno! To ovšem údernému duu nezabrání v tom, aby byli i ráno čerství a tak vyrážíme společně vstříc mrakům na hřeben Ringkogelu.

V lesejčku je sněhu zatraceně málo. Některým to dokonce nastojí ani za to, aby šli na lyžích. Sjezd ovšem vede jinudy, takže nepropadáme trudomyslnosti (zatím), u posledních stromečků pauzírujem a hurá do boje se živly.

Na hřebeni fouká fest a sněhu je pomálu. Dorveme to na Kleiner Ringkogel (2110 m), chvilku hrajeme pásové divadlo a pak už to pouštíme na jih do kotle Siebenbrünn. Ze začátku jsme z terénu rozpačití, ale pak se objeví prašánek a užijeme si i pár parádních oblouků. Lesem, s největší koncentrací krmelců v doposud známém vesmíru, dokončíme po lesních cestách kolečko až do obýváku, kde úspěšně zevlíme relaxujeme po zbytek dne.

Nedělní ráno začíná soudě dle pohledu na oblohu velice nadějně. Martin s Lindou vyráží zkusit nějakou strmou bláznivinu a my se tradičně držíme při zdi a dáváme přednost kochací turistice. Popojedeme pouhých 6 kilometrů do údolí Hintertal – Gaalgraben a zimní pohádkou šlapeme pod východní svahy Schneegrube.

Abychom zmákli dvě mouchy najednou, vystoupáme netradiční cestou ze severu nejdříve na hojně navštěvovaný  Rosenkogel a pak dle doporučení Paula pokračujeme na „Rundtour für konditionsstarke Tourengeher“. Příjemnou hřebenovkou se vlníme nahoru dolů a ve stejné frekvenci také přichází a odchází mraky.

Pod vrškem Lahneck se vyjasňuje ještě o něco víc a otevírají se výhledy na okolní masivní hřebeny. Dotáhneme to ještě na o kus vzdálenější a vyšší Glaneck a pak už si užíváme zasloužený sjezd. Tentokrát už je to opravdu za odměnu, prašan na pevném základu práší a my radostně plujeme horním žlebem i dolním lesem. Tenhle kopec patří k doporučeným túrám zaslouženě!